fredag 5 april 2013

Ser fram emot kraftfullt garage-projekt!

Är en 14 år sedan porten till varmgaraget slogs igen sista gången. En epok var över. Inga mer motorlyft om helgerna.
Sedan dess har det varit simpelt enkla renoveringar av symaskiner, datorer, rc och cyklar. Lite som att återgå till barndomens LEGO-låda. Ingen utmaning!

Är väl inte just utmanande att göra bas-service på bilar heller, men att renovera upp utdömt till ngt. bättre, ger en viss tillfredsställelse. Något inte alla greppar. Antagligen saknar de inlevelseförmåga, eller så är de bara sura för att själva ha fått tummen mitt i handen? Renoverade första bilarna som 14-åring. Utan stöd.

Jag vill att det skall se bra ut, runt omkring mig. Sätter en stolthet i det. År däremot inte rädd att använda mina grejer! Köra skiten ur dem mellan varven.
Det är så man lär sig. Oavsett det är skyddat i ett fordon, eller på ett par brädlappar/ pedaler utför ett stup. Adrenalinet har sina risker, men är effektivare än många andra beroendeframkallande medel! Roligare också, så länge det varar. (Tänker på dokumentären "Värsta tricket"..)




Klart hon hade LED-belysning under bilen!

Just nu grunnar jag på en MIG-svets . Väldigt användbar, när det kommer till bil-fixande!




En fröjd, när man får till gammalt skrot. (Har haft mer än ett visnings-exempel inför övriga klasser, medan jag gick bilplåts-utbildningen.
Både för plåten, precis innan lack och för kabeldragningar.) Ett trevligt sätt att umgås på, med dem som kompletterar en. Ta med barnen!

Letar pickis. Helst skattebefriad, gärna 4WD. Höjd på fjädringen, winsch, 40" monster-mudders!
Så skall det väl kunna bli ny lack på den med? Gjorde i ordning och sänkte en f.d. grisbil åt syrran tidigare. Färgvalet föll på brittish racing green, retro-reklam, svärtade rutor, gula lysen och mattsvart gälad lös huv . Den stack ut tidigt, bland svensson-bilarna! Hon total-kvaddade efter en vecka. Uppskattning.

Moder har haft några, som inte varit direkt kärring-stylade. Nu är det lindrigt.

Kändis-vagnen.. Galloway!


SAAB-perioden var nog värst? Gav henne en del oväntade hälsningar på stan! 
Rallyfolk som busade till det i trafiken, för att sedan komma och be mig om ursäkt. :D

2 kommentarer:

  1. Ser framför mig hur du och Joffi åker runt i pickisen :D Wrom Wrom

    SvaraRadera
  2. Kan förstå det. Blir nog bra!

    De första sex 100W extraljusen och fjärrstyrda underredsbelysningen väntar redan! Plus en vulgär varvräknare med 12cm diameter och shiftlight, som tronar i bokhyllan..
    Mumma!

    Bara att plocka över lite lull-lull från gömmorna. Se ifall jag kan samla ihop några gentjänster också, för allt kompisjobb? Var det 18 jag var? :D

    SvaraRadera