tisdag 30 juli 2024

Grålurigt folktomt

Det går verkligen inte att lita på väderleken i sommar, om man vill förbli torr! Söndag morgon såg lovande ut. Solen sken inledningsvis. Jag hann få sms om potatis för 2 kr/kg hos Lidl. Raskt for jag ut genom dörren, med cykel på sniskan i luften. Några meter ut, började regnandet. Väl framme, rann det ur skorna.. Fleecejacka och jeans var dyngsura, och potatisen var slutsåld!
Bara att trampa hemåt igen, och möta alla leende och plaskvåta medtrafikanter längs cykelbanan. Se humorn. Berätta för bekanta om eländet.


Måndag börjar mulen och borde väl rimligtvis inte bli bättre? Vi stannar närmare hemmet och handlar hem mat och en STOR kasse fikabröd till frysen! Tänk blomkasse... fylld till handtagen. Det fås för 50 kr, på morgonen efteråt. Bara att snabbt värma till fräschör igen! Själv hamnar jag i ett varmt bad, efter att ha suttit ute för länge. Det är ingen värme i luften. Dåligt går det på Tradera också.. Inget stämmer. Hunden har större tur, då han hittar dyra hundleksaker på promenaden. (Inte särskilt hållbara däremot!)


Jag vill fortfarande få träffa någon att dela livet med. Det tvärnitades bestämt på 90-talet, och jag kom aldrig ikapp igen. Jag som hade allt klart för mig, redan i mellanstadiet.. Skit blev det, med alla inskränkningar!  Däremot finns det några snygga avslut på senare tid. Vi kan fortfarande pratas vid, civiliserat. Det är väl ett ok betyg ändå? När det går att göra. Förgyller tomt i regnet.


I morgon väntar ev. regnigt centrumbesök, med leverans av T-sprit till Trangia:t och inköp av starkt mustasch-vax? Så har vi ändå fått ihop tio inlägg för juli månad. Kan gå vidare och möta augustis cykelfynd. Vanligtvis i behov av kedjeskydd, sadel, och pakethållare med baklyse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar